Bagaimana cara yang betul nak buat Aduan ICT UKM di Sistem Maklum Balas & Aduan UKM (eFACt)?
1.0) Log masuk Sistem eFACt di http://ewarga.ukm.my/efact .
2.0) Klik menu Individu dan klik Borang.
![]() |
Gambar A |
![]() |
Gambar B |
![]() |
Gambar C (sila klik untuk paparan penuh) |
5.0) Buat pilihan 'Kategori' yang betul.
5.1. Sila buat pilihan kategori berdasarkan lokasi anda. Contoh, jika anda berada di UKMBangi, pilihan anda adalah semua yang tersenarai kecuali 'Perkhidmatan ICT KKL' (untuk lokasi pengadu di Kampus Kuala Lumpur sahaja). (rujuk Gambar D)
![]() |
Gambar D |
Manakala yang berada di Kampus KL, sila pilih Kategori 'Perkhidmatan ICT KKL' dahulu, dan barulah pilih Jenis Kerosakan sebagai 'Rangkaian'. (rujuk Gambar E)
![]() |
Gambar E |
a) UKMBangi dan Fakulti, Sila gunakan Kategori seperti 'USICT ZON 1' atau 'USICT ZON 2' atau 'USICT ZON 3' atau 'USICT ZON 4'. (rujuk Gambar D)
b) UKMBangi dan BUKAN Fakulti, Sila gunakan Kategori 'KOMPUTER' sahaja. (rujuk Gambar D)
c) Kampus KKL, Sila gunakan Kategori 'Perkhidmatan ICT KKL' sahaja. (rujuk Gambar E)
No comments:
Post a Comment